De duurzaam kopende consument

Profit

Meer omzet door duurzaam ondernemen

De consument gaat steeds bewuster inkopen. Duurzaamheid is één van de belangrijkste criteria waar bij aankopen op gelet wordt. Volgens GfK, een toonaangevend marktonderzoekbureau op alle continenten, speelt bij 4 op de 10 consumenten duurzaamheid een belangrijke rol bij het doen van een aankoop.

Dat geldt voor grotere en kleinere aankopen en daarmee is het dus een gegeven, wat in de B to C markt, van bedrijf naar consument, een kritische succesfactor is en nog meer zal worden. Het blijft niet meer bij een intentie om op duurzaamheid te letten, maar er wordt ook daadwerkelijk naar gehandeld door de consument.

Corporates handelen hier al vaak naar, ze worden ook nadrukkelijk gevolgd door instanties, belangengroeperingen etc. en negatieve publiciteit wil men uiteraard vermijden.

De MKB-er, ZZP-er, freelancer en andere kleine tot middel grote ondernemingen hebben wat dat betreft een achterstand. MVO is vaak geen specifiek aandachtsgebied, maar wordt er door bijvoorbeeld marketing bij gedaan. Of het wordt überhaupt nog niet als succesfactor onderkend.

De komende jaren wordt maatschappelijk verantwoord ondernemen een essentieel onderdeel van het ondernemerschap, net zo zeer als je naamsbekendheid en je reputatie. Elke ondernemer automatiseert, elke ondernemer moet duurzaam werken. Deze trend is vooral in de laatste 2 jaar vrijwel overal zichtbaar. MVOambitie.nl heeft als missie het leveren van een bijdrage aan de instandhouding van de aarde. Groot, klein, alles telt, alles helpt.

Het gegeven dat deze manier van ondernemen je uiteindelijk ook meer klanten oplevert sterkt ons in die visie. Alle tools die MVOambitie.nl de ondernemer levert, voor € 195,00 per jaar, zijn geënt op die visie.